Kom igång med ärendehantering

Ändrad den Tis, 3 dec. vid 1:35 E.M.

INNEHÅLLSFÖRTECKNING


Ärendehantering i Plustoo

Med Ärendehantering i Plustoo kan ni enkelt och tryggt skicka meddelanden, säkra beställningar och återkoppla till era kunder i en och samma plattform. Detta är ett stort steg framåt för att digitalisera och optimera arbetssätt för företagshälsor, samtidigt som vi skapar ännu bättre förutsättningar för informationssäkerhet.  

 

I ett och samma ärendehanteringssystem kan ni nu säkert kommunicera och dela information med: 

  • era kunder 
  • andra företagshälsor
  • både kunder och andra företagshälsor samtidigt för effektiv partnerleverans. 
  • era underleverantörer

 

Ni och era kunder följer enkelt upp ärenden med status och bifogar filer vid behov. Exempelvis kan era kunder, från arbetsgivarkontot, smidigt skicka deltagarlistor till era administratörer inför design av uppdrag och skapande av kartläggning. Självklart kan ni också kommunicera snabbt och säkert med era egna kollegor. 




Ärendehantering för företagshälsan Hur gör vi för att komma igång?
1. Meddela support@hpi.se vilken/vilka hos er som ska administrera era användare. 

Administratören hanterar vilka inom er verksamhet som ska ha tillgång till vilka accesser, tex Användare och Ärendehantering. Läs mer i Administratör för Plutsoo - hantera användare och accesser



2. Tilldela rätt accesser för ärendehanteringen. För att kommunicera och dela information med 

Företagshälsor
  • Både ni och den andra Företagshälsan behöver ha minst en användare med access "Kommunicera externt med företagshälsor".
era Kunder (Arbetsgivare)
  • Arbetsgivaren behöver ett Arbetsgivarkonto. Läs mer i Skapa Arbetsgivarkonton och lägg till administratörer.
  • Minst en användare hos arbetsgivaren behöver accessen "Kommunicera externt med företagshälsor". 
  • Ni som företagshälsa behöver ha minst en användare med accessen "Kommunicera externt med arbetsgivare".

Läs mer om Accesser för ärendehantering.




3. Skapa ärende

  1. Välj Ärendehantering i menyn (röd markering). 
  2. Välj Nytt ärende (orange). 
  3. Lägg till mottagare (blå markering),
  4. Beskriv ditt ärende och bifoga eventuellt filer. 
Dina accesser styr till vem du kan skicka och hur du är synlig för andra. Läs mer i Accesser för ärendehantering.



Ärendehantering för arbetsgivare - Hur gör vi för att komma igång?

 1. Kontakta er Företagshälsa och säkerställ att ni har ett Arbetsgivarkonto med minst en administratör. 


2. Tilldela rätt accesser för ärendehantering. För att kommunicera och dela information med 

Företagshälsan. 

  • Minst en användare hos företagshälsan behöver accessen "Kommunicera externt med arbetsgivare". 
  • Ni som arbetsgivare behöver ha accessen "Kommunicera externt med företagshälsor".
andra Arbetsgivare. 
  • Både ni och den andra Arbetsgivaren behöver ha minst en användare med access "Kommunicera externt med arbetsgivare". 


3. Skapa ärende

  1. Välj Ärendehantering i menyn (röd markering) - se bild ovan. 
  2. Välj Nytt ärende (orange). 
  3. Lägg till mottagare (blå markering)
  4. Beskriv ditt ärende och bifoga eventuellt filer. 
Dina accesser styr till vem du kan skicka och hur du är synlig för andra. Läs mer i Accesser för ärendehantering.

 

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov