Accesser för ärendehantering

Ändrad den Mån, 25 nov. vid 3:03 E.M.

Accesserna för Ärendehanteringen ser likadan ut för både företagshälsan och arbetsgivarna. 

  • För att kommunicera externt med företagshälsa och/eller arbetsgivare krävs att minst en medarbetare hos er har accessen extern ärendehantering
  • Samma gäller er organisations INKORG, se mer nedan. 
  • Accesserna "visa namn och e-post", samt Notifikationer kan både användaren själv redigera under Mina inställningar, samt administratören under menyvalet Användare. Övriga accesser kan endast administratören redigera.



  1. 1. Internt 

Kommunicera med kollegor i den egna organisationen. Ger tillgång till Ärendehantering i menyn. Alla med denna access kan kommunicera med varandra internt.  


Ta emot och fördela ärenden i den egna organisationens INKORG. 

  • Organisationens INKORG underlättar ärendehanteringen både för avsändaren och för mottagaren. Avsändaren kan välja er INKORG om de inte vet vem hos er som är bäst lämpad att ta ärendet vidare. Och ni som mottagare kan fördela ärendena som kommer till INKORGEN till den/de som är bäst lämpade och har tid att ta ärendet vidare. Allt för att underlätta snabb kommunikation! 
  • Minst en användare i er organisation behöver ha denna access för att det ska skapas en INKORG. 
  • Alla era användare med accessen kan se och fördela de ärenden som skickas till er INKORG. 


 


  1. 2. Externt med företagshälsor  

Kommunicera externt med företagshälsor. Denna access krävs för att kunna samarbeta och kommunicera med företagshälsor som har ärendehantering i Plustoo. 

 

Användares namn och e-post visas så företagshälsan enkelt kan välja användaren som mottagare. För att underlätta kommunikationen är det viktigt att du väljer att vara synlig med namn och e-post för företagshälsor i Plustoo. 

  • Alla synliga användare går att söka på i mottagarlistan (se bild nedan). 
  • Det är även möjligt att skicka meddelanden till användare som väljer att inte vara synliga, men då måste avsändaren ange den exakta e-postadressen.  

Accessen "visa namn och e-post" kan både användaren själv redigera under Mina inställningar, samt administratören under menyvalet Användare.




3. Externt med arbetsgivare

Kommunicera externt med arbetsgivare. Denna access krävs för att kunna samarbeta och kommunicera med arbetsgivare som har ett arbetsgivarkonto med ärendehantering i Plustoo. 

 

Användares namn och e-post visas så arbetsgivaren enkelt kan välja användaren som mottagare. För att underlätta kommunikationen är det viktigt att du väljer att vara synlig med namn och e-post för arbetsgivare med ärendehantering i Plustoo. 

  • Alla synliga användare går att söka på i mottagarlistan (se bild ovan). 
  • Det är även möjligt att skicka meddelanden till användare som väljer att inte vara synliga, men då måste avsändaren ange den exakta e-postadressen.  

Accessen "visa namn och e-post" kan både användaren själv redigera under Mina inställningar, samt administratören under menyvalet Användare.




4. Notifikationer

Notifieringar via e-post om ärendeuppdateringar. 

  • Välj om du vill bli notifierad om ärendeuppdateringar till din e-post. Med notifiering får du information om nya/uppdaterade ärenden även då du inte är inloggad i Plustoo. 
  • Accessen "Notifikationer" kan både användaren själv redigera under Mina inställningar, samt administratören under menyvalet Användare.

 

 

 

 

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov