Administratören för Arbetsgivarkontot lägger till användare och accesser
Du som administratör bestämmer vem/vilka medarbetare hos er som ska ha tillgång till Arbetsgivarkontot, samt vilka accesser respektive medarbetare ska ha.
Du når Användare via menyn (orange markering).
Lägg till användare
- Klicka på knappen Lägg till användare (röd markering).
- Fyll i förnamn, efternamn, personnummer och e-postadress.
- Tilldela önskade accesser (läs mer om accesser nedan).
- Avsluta med att klicka Spara.
- Inbjudan skickas till användaren via e-post, och användaren slutför registreringen. Inbjudan att slutföra registreringen är giltig i 30 dagar. Användare som ännu inte slutfört sin registrering markeras i gult i översiktslistan.
Redigera användare och accesser
Klicka vart som helst på raden i tabellen för den användare du vill redigera. Gör önskade ändringar, och avsluta slutligen med att klicka Spara.
Accesser i Arbetsgivarkontot
Roll
- Administratör. Bestämmer vem/vilka medarbetare hos er som ska ha tillgång till Arbetsgivarkontot, samt vilka accesser respektive medarbetare ska ha. Accessen Administratör ger tillgång till "Användare" i menyn.
Behörighet
Läs mer om de olika sidorna i Arbetsgivarkonto - Beskrivning och innehåll
- Tjänstbarhetskollen. Se vilka medarbetare som är tjänstbara utifrån genomförda medicinska kontroller.
- Bevakning och påminnelser. Håll koll på när det är dags för nästa medicinsk kontroll.
- Dokument. Se info om medarbetarnas Tjänstbarhetsintyg, Utlåtanden samt Nyanställningsintyg.
- Visa Tjänstbarhetsintyg och Utlåtanden. Ger access att visa och ladda ned samtliga Tjänstbarhetsintyg, Utlåtanden samt Nyanställningsintyg.
- SAM-test. Genomför och följ upp SAM-test för att förebyggande och systematiskt hantera olika faktorer i arbetsmiljön.
Ärendehantering
Läs mer om Accesser för ärendehantering.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov